Projekt "Die schönste Zeit des Jahres"
jest kolejnym projektem
realizowanym przez uczniów naszej szkoły w ramach programu eTwinning. Projekt
był skierowany do uczniów szkół podstawowych
i ponadpodstawowych, wzięło w nim udział 17 polskich szkół. Uczniowie
przedstawiali się oraz zbierali słownictwo związane z czasem adwentu, świąt
Bożego Narodzenia oraz karnawału z wykorzystaniem narzędzi TIK. Poznaliśmy
aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka
niemieckiego. Projekt miał na celu orientację kulturową i rozwój języka.
Celem projektu było również
zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego, wzbogacenie
znajomości słownictwa, rozwijanie umiejętności współpracy w grupach, zachęcanie
uczniów do tzw. peer learning, rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno
przez uczniów jak i nauczycieli. Uczniowie poznali tradycje bożonarodzeniowe w
krajach niemieckojęzycznych.
Projekt "Die schönste Zeit des
Jahres" ruszył 6 grudnia 2021r i zakończył się 11 marca 2022r.
Na początku wszyscy uczniowie przedstawili się, wykonali logo projektu świątecznego,
następnie głosowali na logo prezentujące nasz projekt. Uczniowie uczyli się
słownictwa związanego z Bożym Narodzeniem, Nowym Rokiem oraz karnawałem poprzez
tworzenie w grupach słowników. Następnie utworzone zostały zestawy gier
obejmujące poznane słownictwo. Uczniowie grali w gry online wraz z partnerami
projektu. Jednym z zadań projektowych było stworzenie i zebranie kolekcji kartek bożonarodzeniowych. Uczniowie wykonali kartki
bożonarodzeniowe i wymieniali się nimi pomiędzy szkołami. Uczniowie
poszczególnych szkół stworzyli prezentację obejmującą symbol świąteczny, jego
ilustrację i opis. Prezentacja ta została zamieszczona w książeczce Storyjumper
i wykorzystana do zadawania pytań i odpowiedzi na temat zamieszczonych symboli.
Kolejnym zadaniem było stworzenie katalogu dekoracji świątecznych w naszych
miejscowościach oraz przepisów na przysmaki świąteczne. Aby łatwiej było nam
podawać przepisy uczyliśmy się słówek potrzebnych do przygotowania przepisów na
potrawy. Uczniowie i nauczyciele spotykali się online, aby omawiać kolejne
etapy projektu oraz ustalać daty spotkań z uczniami. Nauczyciele komunikowali
się również poprzez Messengera, aby ustalać terminy spotkań, rozgrywek między
szkołami i wyjaśniać wątpliwości związane z poszczególnymi zadaniami
projektowymi.
Ostatnim etapem projektu było przeprowadzenia ewaluacji wśród uczniów i
nauczycieli. Wszyscy zgodnie potwierdzili, że projekt spełnił zakładane cele,
uczniowie poznali, wykorzystali i utrwalili słownictwo związane z tematyką świąt
Bożego Narodzenia a zadania i gry sprawiły wszystkim wiele radości.
Komentarze
Prześlij komentarz