Fiktive Familie
Projekt eTwinning „Fiktive
Familie” powoli dobiega końca. W ramach projektu uczniowie mieli do wykonania
wiele zadań rozwijających ich
umiejętności językowe, a także informatyczne. W realizację projektu bardzo zaangażowali się uczniowie klasy VI i VII. Często spotykali się po południu na wideokonferencji z innymi szkołami. Wykonali wszystkie zaplanowane zadania projektowe w sposób wzorowy.
1. Pierwszym
zadaniem było przygotowanie swoich awatarów i przedstawienie się wszystkim 38
szkołom z całej Polski.
2. W kolejnym kroku
uczniowie opracowali szkolne projekty logo i wybrali jedno, które podlegało głosowaniu.
Uczestnicy projektu oddali ogółem 2548 głosów na zaproponowane loga. Zwycięskie
logo zaprojektowała
szkoła ZPO 2 w Mławie.
3. Każda
grupa/rodzina zbierała z uczniami słownictwo w „ogródkach” i tworzyła dwa zestawy w Quizlet. Po
stworzeniu zestawów umieszczono je na padlecie,
który rozpowszechniony został wśród uczniów Uczniowie ćwiczyli samodzielnie (używając podanych linków do
quizów) i w trakcie lekcji). Po wykonaniu zadania, przygotowane zestawy zostały
wykorzystane podczas spotkań online – QuizletLive. Każda grupa/rodzina opisywała
swoje spotkania QuizletLIVE ze zdjęciami
i filmami.
4. Uczniowie naszej
szkoły i szkoły podstawowej w Gołkowicach spotykali się kilkakrotnie i grali w
QuizletLive. Zabawa była doskonała a uczniowie zachwyceni.
5. Każda
grupa/rodzina współtworzyła prezentację w Google Presentation. Każda szkoła
miała do wykonania pewien zakres działań – postacie, cechy, wiek, miejsce
zamieszkania, zawód itp.
6. Kolejnym zadaniem było przeniesienie prezentacji do książeczki
story jumper a następnie analiza z uczniami całej książeczki. Ćwiczyliśmy
zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o członkach rodziny.
7. Po pracy z książeczkami zorganizowaliśmy
wideokonferencję ze szkołą z Rusi. Początkowo nieśmiało i niepewnie, ale z
biegiem czasu coraz odważniej. Nauczyciel prezentował książeczkę, uczniowie jednej
szkoły zadawali pytania a z drugiej odpowiadali. Wybieraliśmy ruletką ucznia z każdej
szkoły, który miał zadawać pytania i ucznia
który miał odpowiadać.
Współtworzyliśmy również Quizlet świąteczny.
Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu, a
następnie graliśmy z innymi szkołami. Przygotowaliśmy także kartki i życzenia wielkanocne
dla wszystkich uczestników projektu.
Ogromne gratulacje dla uczniów! Brawo!
Komentarze
Prześlij komentarz