Fiktive Familie


 

Projekt eTwinning „Fiktive Familie” powoli dobiega końca. W ramach projektu uczniowie mieli do wykonania wiele zadań rozwijających  ich umiejętności językowe,  a  także informatyczne. W realizację projektu bardzo zaangażowali się  uczniowie klasy VI i VII. Często  spotykali się po południu na wideokonferencji z innymi szkołami. Wykonali wszystkie zaplanowane zadania projektowe w sposób wzorowy.

1. Pierwszym zadaniem było przygotowanie swoich awatarów i przedstawienie się wszystkim 38 szkołom z całej Polski.

2.  W kolejnym kroku uczniowie opracowali szkolne projekty logo  i wybrali jedno, które podlegało głosowaniu. Uczestnicy projektu oddali ogółem 2548 głosów na zaproponowane loga. Zwycięskie logo zaprojektowała
szkoła ZPO 2 w Mławie.

3. Każda grupa/rodzina zbierała z uczniami słownictwo w „ogródkach”  i tworzyła dwa zestawy w Quizlet. Po stworzeniu zestawów umieszczono  je na padlecie, który rozpowszechniony został wśród uczniów Uczniowie  ćwiczyli samodzielnie (używając podanych linków do quizów) i w trakcie lekcji). Po wykonaniu zadania, przygotowane zestawy zostały wykorzystane podczas spotkań online – QuizletLive. Każda grupa/rodzina opisywała  swoje spotkania QuizletLIVE ze zdjęciami i filmami.

4. Uczniowie naszej szkoły i szkoły podstawowej w Gołkowicach spotykali się kilkakrotnie i grali w QuizletLive. Zabawa była doskonała a uczniowie zachwyceni.

5. Każda grupa/rodzina współtworzyła prezentację w Google Presentation. Każda szkoła miała do wykonania pewien zakres działań – postacie, cechy, wiek, miejsce zamieszkania, zawód itp.

6. Kolejnym zadaniem było przeniesienie prezentacji do książeczki story jumper a następnie analiza z uczniami całej książeczki. Ćwiczyliśmy zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o członkach rodziny.

7. Po pracy z książeczkami  zorganizowaliśmy wideokonferencję ze szkołą z Rusi. Początkowo nieśmiało i niepewnie, ale z biegiem czasu coraz odważniej. Nauczyciel prezentował książeczkę, uczniowie jednej szkoły zadawali pytania a z drugiej odpowiadali. Wybieraliśmy ruletką ucznia z każdej szkoły,  który miał zadawać pytania i ucznia który miał odpowiadać.

Współtworzyliśmy również Quizlet świąteczny.

Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu, a następnie graliśmy z innymi szkołami. Przygotowaliśmy także kartki i życzenia wielkanocne dla wszystkich uczestników projektu.

Ogromne gratulacje dla uczniów! Brawo!


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

DZIELIMY SIĘ WRAŻENIAMI

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka UNICEF 2023.