eTwinning
Nasz pierwszy projekt etwinning „Święta dziwne i nietypowe" zakończył się
w grudniu 2020r. Projekt przeznaczony był dla dzieci i młodzieży w wieku
5-18 lat. Dzieci poznawały nietypowe święta polskie i nie tylko. Podczas zajęć
stwarzane były dla dzieci sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia,
rozwijania ich aktywności twórczej nie tylko językowej, ale również
plastycznej. Założeniem projektu było rozwijanie u dzieci przede wszystkim
umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W treści wprowadzające
różnorodną tematykę i problemy współczesnego świata dotyczące ochrony
środowiska, wplecione zostały zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączone z
funkcjonowaniem społecznym, kreatywnością czy edukacją językową. Na bieżąco
pojawiały się relacje z naszych działań. Istniała również możliwość kontaktu z
innymi szkołami realizującymi ten projekt poprzez komunikatory internetowe.
W projekcie brały udział dwie grupy przedszkolne oraz uczniowie klas 1,2,3. W zadania projektowe włączani byli uczniowie klas starszych. Szkoła zrealizowała w ramach projektu: Dzień Kropki, Dzień Drzewa, Dzień Kredki, Dzień Herbaty. Dodatkowo zrealizowano Dzień Życzliwości, Dzień Praw Dziecka, Dzień Postaci z Bajek. Uczniowie i dzieci przedszkolne zdobywały przy realizacji projektu różne umiejętności. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w realizację projektu, wykonywanie zadań sprawiało im wiele radości. Treści projektu zostały wplecione w realizację podstawy programowej. Rodzice dzieci byli zainteresowani ich aktywnością i pomagali im w przygotowaniach do realizacji zadań.
W pracy z uczniami i
dziećmi przedszkolnymi wykorzystywano tablice multimedialne w celu przybliżenia
dzieciom tematyki zajęć, a następnie angażowano dzieci do wykonywania zadań
projektowych. Zwracano uwagę na kreatywność i samodzielność w podejściu do
tematu. Dzieci podejmowały się wykonywania zadań z wielkim zaangażowaniem.
Celem edukacyjnym było
zwrócenie uwagi na otaczający nas świat, ludzi, przyrodę, prawa w nim panujące.
Dzieci uruchamiały swoją wyobraźnie, i przy ukierunkowaniu nauczycieli
wykonywali swoje prace. Prezentacje multimedialne prezentowane dzieciom,
fragmenty książek uruchamiały w dzieciach zaangażowanie do wykonywania
poszczególnych zadań. Dzieci z niecierpliwością czekały kolejnego zadania. Praca
projektowa ściśle wiązała się z programem nauczania i uzupełniała znajdujące
się w nim treści. Wykonywanie poszczególnych zadań projektowych zawsze oparte
było o podstawę programową i rozwijało wszystkie kompetencje kluczowe. Dzieci
zdobywały przede wszystkim umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym,
ale i obcym współpracując z innymi uczniami, dziećmi czy we współpracy
międzyklasowej. Rozwinęły również kompetencje informatyczne posługując się bez
trudności tablicą multimedialną czy obsługując komputer podczas zdalnej nauki. Nie
bez znaczenia są kompetencje społeczne i obywatelskie, podczas realizacji dnia
praw Dziecka czy też Dnia Kropki i Życzliwości. Dzieci wyrażały swoją ekspresję
kulturalną tworząc wiele pięknych i ciekawych prac artystycznych.
Przedsiębiorczość była realizowana poprzez umiejętność wcielania swoich
pomysłów w czyn. A nad wszystkim królowała kompetencja umiejętność uczenia się,
która dominowała na każdym etapie pracy projektowej, odkrywania talentów i
pobudzania wyobraźni dzieci, młodzieży i dorosłych.
Komentarze
Prześlij komentarz