eTwinning
Nasz pierwszy projekt etwinning "Święta dziwne i nietypowe" zakończył się w grudniu 2020r. Projekt przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w wieku 5-18 lat. Dzieci poznawały nietypowe święta polskie i nie tylko. Podczas zajęć stwarzane były dla dzieci sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia, rozwijania ich aktywności twórczej nie tylko językowej, ale również plastycznej. Założeniem niniejszego projektu było rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W treści wprowadzające różnorodną tematykę i problemy współczesnego świata dotyczące ochrony środowiska, wplecione zostały zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączone z funkcjonowaniem społecznym, kreatywnością czy edukacją językową. Na bieżąco pojawiały się relacje z naszych działań. Istniała również możliwość kontaktu z innymi szkołami realizującymi ten projekt poprzez komunikatory internetowe.
W projekcie brały udział dwie grupy przedszkolne oraz uczniowie klas 1,2,3. W zadania projektowe włączani byli uczniowie klas starszych. Szkoła zrealizowała w ramach projektu: Dzień Kropki, Dzień Drzewa, Dzień Kredki, Dzień Herbaty. Dodatkowo zrealizowano Dzień Życzliwości, Dzień Praw Dziecka, Dzień Postaci z Bajek. Uczniowie i dzieci przedszkolne zdobywały przy realizacji projektu różne umiejętności. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w realizację projektu, wykonywanie zadań sprawiało im wiele radości. Treści projektu zostały wplecione w realizację podstawy programowej. Rodzice dzieci byli zainteresowani ich aktywnością i pomagali im w przygotowaniach do realizacji zadań.
W pracy z uczniami i dziećmi przedszkolnymi wykorzystywano tablice multimedialne w celu przybliżenia dzieciom tematyki zajęć, a następnie angażowano dzieci do wykonywania zadań projektowych. Zwracano uwagę na kreatywność i samodzielność w podejściu do tematu. Dzieci podejmowały się wykonywania zadań z wielkim zaangażowaniem. Celem edukacyjnym było zwrócenie uwagi na otaczający nas świat, ludzi, przyrodę, prawa w nim panujące. Dzieci uruchamiały swoją wyobraźnie, i przy ukierunkowaniu nauczycieli wykonywali swoje prace. Prezentacje multimedialne prezentowane dzieciom, fragmenty książek uruchamiały w dzieciach zaangażowanie do wykonywania poszczególnych zadań. Dzieci z niecierpliwością czekały kolejnego zadania.
Praca projektowa ściśle wiąże się z programem nauczania i uzupełnia znajdujące się w nim treści. Wykonywanie poszczególnych zadań projektowych zawsze oparte było o podstawę programowa i rozwijało wszystkie kompetencje kluczowe. Dzieci zdobywały przede wszystkim umiejętność porozumiewania się w języku ojczystym, ale i obcym współpracując z innymi uczniami, dziećmi czy we współpracy międzyklasowej. Rozwinęły również kompetencje informatyczne posługując się bez trudności tablicą multimedialną czy obsługując komputer podczas zdalnej nauki. Nie bez znaczenia są kompetencje społeczne i obywatelskie, podczas realizacji dnia praw Dziecka czy też Dnia Kropki i Życzliwości. Dzieci wyrażały swoją ekspresję kulturalną tworząc wiele pięknych i ciekawych prac artystycznych. Przedsiębiorczość była realizowana poprzez umiejętność wcielania swoich pomysłów w czyn. A nad wszystkim królowała kompetencja umiejętność uczenia się, która dominowała na każdym etapie pracy projektowej. siebie, odkrywania talentów i pobudzania wyobraźni dzieci, młodzieży i dorosłych. Wszystko rozpoczęło się w 2003 roku, kiedy Peter H. Reynolds wydał książkę dla dzieci „The Dot” (czyli “Kropka”), w której opowiedziana została historia małej Vashtii. Nieśmiała dziewczynka, dzięki mądrej nauczycielce od plastyki, uwierzyła w siebie i poznała swój talent, inspirując tysiące nauczycieli do działania i celebrowania Dnia Kropki.

Projekt eTwinning „Fiktive Familie” powoli dobiega końca. W ramach projektu uczniowie mieli do wykonania wiele zadań rozwijających ich umiejętności językowe, a także informatyczne. W realizację projektu bardzo zaangażowali się uczniowie klasy VI i VII. Często spotykali się po południu na wideokonferencji z innymi szkołami. Wykonali wszystkie zaplanowane zadania projektowe w sposób wzorowy.
1. Pierwszym zadaniem było przygotowanie swoich awatarów i przedstawienie się wszystkim 38 szkołom z całej Polski.
2. W kolejnym kroku uczniowie opracowali szkolne projekty logo i wybrali jedno, które podlegało głosowaniu. Uczestnicy projektu oddali ogółem 2548 głosów na zaproponowane loga. Zwycięskie logo zaprojektowała
szkoła ZPO 2 w Mławie.
3. Każda grupa/rodzina zbierała z uczniami słownictwo w „ogródkach” i tworzyła dwa zestawy w Quizlet. Po stworzeniu zestawów umieszczono je na padlecie, który rozpowszechniony został wśród uczniów Uczniowie ćwiczyli samodzielnie (używając podanych linków do quizów) i w trakcie lekcji). Po wykonaniu zadania, przygotowane zestawy zostały wykorzystane podczas spotkań online – QuizletLive. Każda grupa/rodzina opisywała swoje spotkania QuizletLIVE ze zdjęciami i filmami.
4. Uczniowie naszej szkoły i szkoły podstawowej w Gołkowicach spotykali się kilkakrotnie i grali w QuizletLive. Zabawa była doskonała a uczniowie zachwyceni.
5. Każda grupa/rodzina współtworzyła prezentację w Google Presentation. Każda szkoła miała do wykonania pewien zakres działań – postacie, cechy, wiek, miejsce zamieszkania, zawód itp.
6. Kolejnym zadaniem było przeniesienie prezentacji do książeczki story jumper a następnie analiza z uczniami całej książeczki. Ćwiczyliśmy zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o członkach rodziny.
7. Po pracy z książeczkami zorganizowaliśmy wideokonferencję ze szkołą z Rusi. Początkowo nieśmiało i niepewnie, ale z biegiem czasu coraz odważniej. Nauczyciel prezentował książeczkę, uczniowie jednej szkoły zadawali pytania a z drugiej odpowiadali. Wybieraliśmy ruletką ucznia z każdej szkoły, który miał zadawać pytania i ucznia który miał odpowiadać.
Współtworzyliśmy również Quizlet świąteczny.
Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu, a następnie graliśmy z innymi szkołami. Przygotowaliśmy także kartki i życzenia wielkanocne dla wszystkich uczestników projektu.
Ogromne gratulacje dla uczniów! Brawo!
Projekt eTwinning „Fiktive Familie” powoli dobiega końca. W ramach projektu uczniowie mieli do wykonania wiele zadań rozwijających ich umiejętności językowe, a także informatyczne. W realizację projektu bardzo zaangażowali się uczniowie klasy VI i VII. Często spotykali się po południu na wideokonferencji z innymi szkołami. Wykonali wszystkie zaplanowane zadania projektowe w sposób wzorowy.
1. Pierwszym zadaniem było przygotowanie swoich awatarów i przedstawienie się wszystkim 38 szkołom z całej Polski.
2. W kolejnym kroku uczniowie opracowali szkolne projekty logo i wybrali jedno, które podlegało głosowaniu. Uczestnicy projektu oddali ogółem 2548 głosów na zaproponowane loga. Zwycięskie logo zaprojektowała
szkoła ZPO 2 w Mławie.
3. Każda grupa/rodzina zbierała z uczniami słownictwo w „ogródkach” i tworzyła dwa zestawy w Quizlet. Po stworzeniu zestawów umieszczono je na padlecie, który rozpowszechniony został wśród uczniów Uczniowie ćwiczyli samodzielnie (używając podanych linków do quizów) i w trakcie lekcji). Po wykonaniu zadania, przygotowane zestawy zostały wykorzystane podczas spotkań online – QuizletLive. Każda grupa/rodzina opisywała swoje spotkania QuizletLIVE ze zdjęciami i filmami.
4. Uczniowie naszej szkoły i szkoły podstawowej w Gołkowicach spotykali się kilkakrotnie i grali w QuizletLive. Zabawa była doskonała a uczniowie zachwyceni.
5. Każda grupa/rodzina współtworzyła prezentację w Google Presentation. Każda szkoła miała do wykonania pewien zakres działań – postacie, cechy, wiek, miejsce zamieszkania, zawód itp.
6. Kolejnym zadaniem było przeniesienie prezentacji do książeczki story jumper a następnie analiza z uczniami całej książeczki. Ćwiczyliśmy zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi o członkach rodziny.
7. Po pracy z książeczkami zorganizowaliśmy wideokonferencję ze szkołą z Rusi. Początkowo nieśmiało i niepewnie, ale z biegiem czasu coraz odważniej. Nauczyciel prezentował książeczkę, uczniowie jednej szkoły zadawali pytania a z drugiej odpowiadali. Wybieraliśmy ruletką ucznia z każdej szkoły, który miał zadawać pytania i ucznia który miał odpowiadać.
Współtworzyliśmy również Quizlet świąteczny.
Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu, a następnie graliśmy z innymi szkołami. Przygotowaliśmy także kartki i życzenia wielkanocne dla wszystkich uczestników projektu.
Ogromne gratulacje dla uczniów! Brawo!
Komentarze
Prześlij komentarz